Ubezpieczenia turystyczne

Jak i gdzie zgłosić szkodę w ubezpieczeniu turystycznym?

Nawet jeśli posiadamy polisę turystyczną dopasowaną do naszego wyjazdu, nie należy zapominać o środkach bezpieczeństwa i przewidywaniu pewnych scenariuszy, które mogą zdarzyć się na stoku narciarskim czy podczas urlopu w tropikach. Gdy jednak zdarzy się już wypadek, warto jak najszybciej postarać się o odszkodowanie z polisy.

Skontaktować się z towarzystwem możemy nawet po powrocie z wypoczynku, na którym doznaliśmy kontuzji, urazu czy przeszliśmy zabieg operacyjny, ale nie warto odwlekać tej czynności na ostatnią chwilę. Wystawiony przez zagraniczną placówkę medyczną rachunek nie będzie czekał na realizację w nieskończoność, dlatego jak najszybciej powinniśmy skorzystać z jednego z dostępnych kanałów.

Pośpiech jest tym bardziej wskazany, ponieważ towarzystwo ma 30 dni na wypłatę świadczenia od chwili zgłoszenia szkody.

Kontakt z towarzystwem w ubezpieczeniu turystycznym

Najszybszym sposobem wydaje się być telefon i udostępniona przez towarzystwo infolinia. Niektórzy ubezpieczyciele proponują skorzystanie z wideoczatu i przesłania wiadomości SMS (następnie oddzwaniają). Pewnie nie zabraknie także zwolenników tradycyjnych metod, jak faks, poczta tradycyjna czy osobista wizyta w oddziale.

Jednak najwygodniejszym sposobem będzie e-formularz dostępny na stronie towarzystwa. Ta forma kontaktu umożliwia nie tylko błyskawiczne przesłanie wymaganych dokumentów (można je załączyć jako skany), ale także dokładne opisanie zdarzenia i szybką reakcję ubezpieczyciela.

Dane do zgłoszenia szkody

W e-formularzu podajemy także podstawowe informacje o sobie (imię nazwisko, datę urodzenia), dane o wyjeździe (z Polski i z powrotem do kraju, datę i miejsce zdarzenia, okoliczności wypadku), a także dane na temat jednostki medycznej, która udzielała nam pomocy.

I jeszcze samo ubezpieczenie turystyczne – nie zapominajmy o podaniu numeru polisy!

Liczy się czas – kiedy zgłosić szkodę?

Na zgłoszenie szkody mamy przeważnie 7 dni licząc od zdarzenia. Jeśli w tym czasie znajdowaliśmy się w szpitalu, wystarczy przedłożyć stosowny dokument do towarzystwa. Wtedy też musimy liczyć się ze sfinansowaniem zabiegu czy udzielonej na miejscu pomocy.

Jednak, gdy chcemy uniknąć pokrycia kosztów z własnej kieszeni, szkodę trzeba zgłosić jak najszybciej – nawet w ciągu pierwszej doby od zdarzenia. Dotyczy to wybranych okoliczności, jak nagłe zachorowanie czy nieszczęśliwy wypadek.

Gdy nie uda się tak szybko zgłosić szkody, wystarczy przesłać do towarzystwa oryginały rachunków za leczenie (w tym za leki i środki opatrunkowe).

Kto zgłasza szkodę w ubezpieczeniu turystycznym?

W większości przypadków zdarzenie o wypadku zgłasza sam poszkodowany. Ale tą osobą może być też osoba spokrewniona czy podróżująca razem z właścicielem polisy turystycznej. Jedynym warunkiem jaki trzeba spełnić to zachowanie 7-dniowego terminu na zgłoszenie szkody (te informacje warto też sprawdzić przed wyjazdem w dokumencie OWU, który zawiera ubezpieczenie turystyczne online) i dostarczenie wymaganych dokumentów.

The following two tabs change content below.

Tomasz Litke

Specjalista ds. ubezpieczeń. Wciąż poszukuje nowych rozwiązań, które pomogą klientom znaleźć najlepszą ofertę. Wspiera także agentów ubezpieczeniowych organizując szkolenia i dzieląc się swoją wiedzą. W wolnych chwilach pisze artykuły dla Poradnika, dzięki którym łatwiej odnaleźć się w świecie ubezpieczeń.

Chcesz być na bieżąco? Zapisz się na nasz newsletter!

Zawarte są w nim informacje odnośnie proponowanych polis, które obecnie są najbardziej aktualnymi newsami na polskim rynku ubezpieczeniowym.

Nie znalazłeś dla siebie odpowiedniego ubezpieczenia?

Pozwól nam na indywidualny dobór polisy do Twoich potrzeb. Pomogą Ci nasi eksperci!

ubezpieczenie OC