Pakiety Assistance cieszą się niesłabnącą popularnością. Pojawiają się także jako dodatki do coraz większej ilości ubezpieczeń. Najczęściej wybierany jest jednak wciąż Assistance komunikacyjny. Co to za ubezpieczenie?
Co użytkownicy pakietów Assistance sądzą na ich temat?
W 2018 roku firma Mondial Assistance przeprowadziła – już po raz ósmy – badanie Rynek usług assistance widziany oczami klientów. Aby dowiedzieć się, jaki jest poziom świadomości na temat tego, czym są usługi oferowane w ramach pakietów Assistance oraz co o nich sądzą klienci – wystarczy spojrzeć na wyniki. Najwięcej osób wciąż jest zainteresowana pakietem Assistance komunikacyjnym. Z przeprowadzonych ankiet wynika jednak, że większą wagę do posiadania takiego ubezpieczenia przykładają mężczyźni. Niewiele mniejszym zainteresowaniem cieszy się Assistance medyczny – lęk przed zachorowaniem bowiem nie słabnie, mimo że większość posiadaczy takiego ubezpieczenia nie doświadczyła w ostatnim czasie żadnych nieprzewidzianych zdarzeń, a więc nie skorzystała z pomocy.
Przeczytaj także: Pakiet Assistance – nie tylko komunikacyjny! Jakie jeszcze pakiety warto wybrać?
Pakiet Assistance komunikacyjny- co oferuje?
Aby zdecydować, czy pakiet Assistance komunikacyjny jest w ogóle potrzebnym ubezpieczeniem, warto wiedzieć, co oferuje. Przede wszystkim trzeba mieć świadomość, że w ramach takiego pakietu ubezpieczyciel nie wypłaca odszkodowania za żadne zdarzenia. W zamian za to oferuje organizację pomocy. W przypadku Assistance komunikacyjnego oznacza to, że wystarczy poinformować towarzystwo ubezpieczeniowe o zdarzeniu (na przykład awarii samochodu), a on zapewni przyjazd lawety, jeśli holowanie okaże się potrzebne. W przypadku różnych pakietów Assistance zmienia się zakres pomocy, dlatego można liczyć na różne usługi. Przede wszystkim różnić się mogą odległości, które bezpłatnie w ramach pakietu może przejechać laweta, a także zakres terytorialny działania ubezpieczenia. W zależności od wybranej oferty będzie ono działało tylko w Polsce lub także za granicą. Wszystkie szczegóły na ten temat zawsze znajdują się w ogólnych warunkach ubezpieczenia (OWU).
Czego nie wiemy o Assistance?
Przede wszystkim wiele osób w ogóle nie wie, że posiada pakiet. Assistance bywa dodatkiem do innych polis, na przykład mieszkaniowej – tymczasem właściciele ubezpieczenia nie zawsze są świadomi, że mogą skorzystać z pomocy, ani co wchodzi w zakres ubezpieczenia. Inną rzeczą, której często właściciele polisy nie wiedzą o ubezpieczeniu, jest właśnie zakres usług w pakiecie. Często brak świadomości tego, jak daleko może dojechać laweta lub jakie inne usługi zorganizuje i sfinansuje ubezpieczyciel – są po prostu nieznane. Wynika to z prostego faktu – wiele osób kupujących ubezpieczenie nie czyta (lub czyta tylko pobieżnie) ogólne warunki ubezpieczenia.
Dlaczego Polacy nie kupują pakietów Assistance komunikacyjnych?
Choć ubezpieczenie to cieszy się największą popularnością wśród pakietów Assistance – nie każdy decyduje się na jego zakup. Dlaczego? Zdarza się oczywiście, że powodem jest nieświadomość takiej możliwości. Być może obowiązkowe ubezpieczenie OC zostało kupione przez internet, bez pomocy agenta, który wspomniałby o takiej opcji. Są to jednak sytuacje rzadkie. Najczęściej kierowcy rezygnują z kupienia pakietu ze względu na cenę. Ubezpieczenie obowiązkowe trzeba mieć, za jego brak grożą wysokie kary – ale dobrowolne polisy są często uważane za zbędny wydatek.
Przeczytaj także: Wzrost kar za brak OC w 2020 roku!
Część kierowców uważa także, że nie ma potrzeby kupować Assistance ani żadnych dodatkowych ubezpieczeń, bo przecież samochód jest zadbany i nic złego się nie stanie. Warto w takiej sytuacji zdać sobie sprawę, że usługi z pakietu mogą się także przydać z powodu błędu innego kierowcy. Brak awarii nie oznacza, że pomoc nie będzie potrzebna.
- Ubezpieczenia szkolne w czasie epidemii - 16 czerwca 2020
- Zmiany w kodeksie ruchu drogowego - 15 czerwca 2020
- Zmniejszenie obostrzeń – konsekwencje widać w zachowaniu Polaków - 15 czerwca 2020