Ogólne

Towarzystwa ubezpieczeniowe w czasie pandemii – jak działają?

5/5 - (1 vote)

Towarzystwa ubezpieczeniowe w czasie pandemii musiały zmienić sposób funkcjonowania. Ubezpieczenia nie przestały być bowiem potrzebne, ale sposób obsługi klientów musiał ulec zmianie. Na co mogą liczyć ubezpieczeni?

Jak działają towarzystwa ubezpieczeniowe w czasie pandemii?

Ogłoszona kilka tygodni temu epidemia w Polsce i pandemia na świecie zmieniła sposób funkcjonowania wielu firm. Wszyscy pracownicy, którzy mogli to zrobić – zaczęli wykonywać swoje obowiązki zdalnie, ograniczając tym samym potrzebę wychodzenia z domu. Podobny cel przyświeca towarzystwom ubezpieczeniowym i ich klientom. Należy bowiem ograniczyć bezpośredni kontakt, ale pozostawić możliwość swobodnego korzystania z produktów ubezpieczeniowych. 

Zgłaszanie szkody bez wychodzenia z domu

Na szczęście dla ubezpieczycieli wiele spraw można było załatwić bez wizyty w placówce ubezpieczyciela już wcześniej. Bezgotówkowa naprawa szkód czy elektroniczny obieg dokumentów nie są rozwiązaniami nowymi. Teraz jednak położono większy nacisk na tego typu rozwiązania. Ubezpieczyciel dopuszcza fotograficzną dokumentację szkody w większej ilości przypadków, bez problemu można za pomocą internetu wypowiedzieć umowę czy zmienić zakres ochrony.

Przeczytaj także: Jak zgłosić szkodę zdalnie?

Agent ubezpieczeniowy w czasie epidemii – czy jest potrzebny?

Szczególna jest w czasie epidemii rola agentów ubezpieczeniowych. Choć wiele spraw można załatwić przez internet, nie każdy jest w stanie sam sobie z tym zadaniem poradzić. Wiele osób korzystających z ubezpieczeń to na przykład osoby starsze, dla których taka forma komunikacji jest nowością. Potrzebują one pomocy w przebrnięciu przez formularze, które dla wielu osób, biegłych w nowych technologiach, wydają się intuicyjne i proste. Tymczasem nie dla wszystkich musi tak być. Dlatego możliwość kontaktu telefonicznego z agentem ubezpieczeniowym, który podpowie, jak należy wypełnić formularze i przeprowadzi przez całą procedurę, jest w tym czasie szczególnie ważny.

Płatności internetowe

Podobne wątpliwości pojawiają się w przypadku konieczności internetowej płatności za ubezpieczenia. Wiele osób, w tym właśnie często seniorzy, nie przywykli do transakcji internetowych. Także w tym aspekcie należy im pomóc i dokładnie wytłumaczyć, jak odbywa się płatność internetowa. Warto w takim przypadku zwracać także uwagę na możliwości, jakie dają polisy. Na przykład informować klientów o tym, że ubezpieczenie OC można opłacać w ratach – nie jest konieczne wpłacenie pełnej kwoty raz w roku. W sytuacji, kiedy wiele osób zostało dotkniętych trudną sytuacją ekonomiczną wynikającą z epidemii, może się to okazać szczególnie cenną informacją. Bez ubezpieczenia bowiem nie można poruszać się samochodem, a płatność w ratach może być rozwiązaniem problemu.

Przeczytaj także: Ubezpieczenie OC na raty – jak to działa?

Warto także udzielać informacji osobom posiadającym ubezpieczenia zdrowotne dotyczących możliwości odbycia konsultacji z lekarzem za pomocą rozmowy telefonicznej bądź wideokonsultacji. W sytuacji, kiedy nie można się umówić na tradycyjną wizytę – dla osób przewlekle chorych może być to jedyna możliwość uzyskania porady medycznej. 

Przeczytaj także: Wideokonsultacje medyczne – czy zastąpią kontakt z lekarzem podczas epidemii? 

Ubezpieczenia turystyczne w czasie pandemii

Wiele osób na czas pandemii pozostało poza granicami kraju, gdyż nie zdążyli wrócić, zanim granice zostały zamknięte. Kontakt z agentem jest w tym przypadku o tyle ważny, że może on poinformować o możliwości przedłużenia posiadanej polisy turystycznej i przedstawić warunki nowej umowy. Dla osób, które muszą przedłużyć pobyt za granicą – są to szczególnie ważne informacje. Będą one potrzebowały także informacji dotyczących wykupionych pakietów Assistance. Działają one bowiem tylko w takim zakresie, w jakim dopuszcza to rząd danego państwa objętego epidemią. 

Przeczytaj także: Koronawirus – gdzie szukać pomocy za granicą?

Ubezpieczenie na życie 
The following two tabs change content below.

Tomasz Litke

Specjalista ds. ubezpieczeń. Wciąż poszukuje nowych rozwiązań, które pomogą klientom znaleźć najlepszą ofertę. Wspiera także agentów ubezpieczeniowych organizując szkolenia i dzieląc się swoją wiedzą. W wolnych chwilach pisze artykuły dla Poradnika, dzięki którym łatwiej odnaleźć się w świecie ubezpieczeń.

Chcesz być na bieżąco? Zapisz się na nasz newsletter!

Zawarte są w nim informacje odnośnie proponowanych polis, które obecnie są najbardziej aktualnymi newsami na polskim rynku ubezpieczeniowym.

Nie znalazłeś dla siebie odpowiedniego ubezpieczenia?

Pozwól nam na indywidualny dobór polisy do Twoich potrzeb. Pomogą Ci nasi eksperci!

ubezpieczenie OC