Zadzwoń teraz:
Ogólne, Ubezpieczenia OC

Ubezpieczenie oc biura rachunkowego – czy jest obowiązkowe?

Typowe biuro rachunkowe prowadzi zwykle działalność w trzech obszarach. Są to: 

  • prowadzenie ksiąg rachunkowych, 
  • doradztwo podatkowe, 
  • obsługa kadrowo – płacowa. 

Przez długi czas dwie pierwsze czynności podlegały obowiązkowemu ubezpieczeniu OC a tylko trzecia z nich nie wymagała takiej polisy. Po zmianie przepisów obowiązkowe OC dotyczy jedynie prowadzenia ksiąg rachunkowych, w pozostałych przypadkach – mamy pełną swobodę działania. Dla przedsiębiorców oznacza to z jednej strony łatwiejsze założenie biura rachunkowego i niższe opłaty – z drugiej jednak strony przewiduje się, że na tych właśnie obszarach, które nie podlegają już obowiązkowemu OC, dochodzić będzie do największej ilości konfliktów między biurami a ich klientami. Dziś aby założyć biuro muszą być spełnione tylko trzy warunki. Jest to brak prawomocnego wyroku skazującego za przestępstwa dotyczące wiarygodności dokumentów, przestępstwa skarbowe – i kilka innych opisanych w ustawie. Ponadto trzeba mieć pełną zdolność do wykonywania czynności prawnych oraz posiadać obowiązkowe ubezpieczenie OC dla biur rachunkowych – ale tylko w sytuacji, kiedy świadczone usługi są objęte takim obowiązkiem. 

Ubezpieczenie biura rachunkowego 

W praktyce większość biur rachunkowych oferuje kompleksową obsługę firm. Oznacza to, że poza usługami księgowymi – zajmują się także doradztwem podatkowym oraz sprawami kadrowymi. W dobie ogromnej konkurencji na rynku także w tym obszarze – nie można ograniczać swoich usług tylko do wybranych przestrzeni aby nie tracić klientów. Ogromna konkurencja przekłada się także na ceny świadczonych usług, które z roku na rok maleją. Oznacza to, że dla właściciela biura dobrowolne ubezpieczenie dodatkowe jest istotnym wydatkiem w budżecie firmy. Wysokość składek zależy od ubezpieczyciela a zakres ochrony można sprawdzić w porównywarce ubezpieczeń. 

Ubezpieczenie OC biura rachunkowego

 
 

Nie warto jednak oszczędzać na dobrowolnej polisie. Prowadzenie tego typu działalności jest związane z ryzykiem popełnienia błędu lub niedopatrzenia, które naszego klienta może sporo kosztować. Oczywiste zatem jest, że będzie w stosunku do nas wysuwał roszczenia, które pokryje ubezpieczenie OC – o ile będziemy takie mieć. Koszty, na które narażamy się nie posiadając polisy mogą być bardzo wysokie a składki za taką ochronę są w porównaniu do nich niewielkie. Trzeba pamiętać, że nawet jeśli biuro podlega obowiązkowemu ubezpieczeniu – polisa nie daje nam pełnego bezpieczeństwa. Chroni tylko od zdarzeń związanych z prowadzeniem ksiąg rachunkowych bo tylko ten zakres działalności objęty jest obowiązkiem ubezpieczenia. Zarówno te biura, które nie świadczą takich usług – jak i te, których oferta jest szersza – powinny wykupić dobrowolne ubezpieczenie OC. Osobno wykupimy pakiet pokrywający ryzyko związane z naliczaniem podatków – a inna oferta dotyczy czynności kadrowo – płacowych. Aby się w tym nie pogubić można skorzystać z porównywarki ubezpieczeń, dzięki której nie musimy czytać warunków wielu polis, na podstawie najważniejszych informacji możemy dokonać przynajmniej wstępnej selekcji ofert. Największą oszczędnością czasu jednak jest korzystanie z usług doświadczonego doradcy, który pomoże nam podjąć decyzję. 

 

ubezpieczenie biura rachunkowego

The following two tabs change content below.

Karolina Burzyńska

Od 2017 roku redaktor Przewodnika Ubezpieczeniowego. Związana z branżą ubezpieczeniową od kilku lat. Dzięki zamiłowaniu do dziennikarstwa internetowego Poradnik tworzony przez specjalistów nabiera kształtu przyjaznego odbiorcom.

Chcesz być na bieżąco? Zapisz się na nasz newsletter!

Zawarte są w nim informacje odnośnie proponowanych polis, które obecnie są najbardziej aktualnymi newsami na polskim rynku ubezpieczeniowym.

Nie znalazłeś dla siebie odpowiedniego ubezpieczenia?

Pozwól nam na indywidualny dobór polisy do Twoich potrzeb. Pomogą Ci nasi eksperci!

ubezpieczenie OC