Ubezpieczenia AC, Ubezpieczenia OC

PZU – zgłaszanie szkody. Jak wygląda procedura?

Kupując polisę ubezpieczeniową każdy liczy na to, że otrzyma pomoc finansową, kiedy zdarzy się wypadek ujęty w umowie. Jeśli zdarzenie nie zostało objęte wyłączeniem, tak właśnie się stanie. Jak jednak przebiega procedura likwidacji szkody? Czy w PZU zgłoszenie szkody różni się od tego typu zgłoszeń  u innych ubezpieczycieli? 

PZU – szkoda. Czy łatwo rozpocząć procedurę jej likwidacji? 

PZU jest jednym z najbardziej znanych towarzystw ubezpieczeniowych w Polsce. Miliony klientów, którzy wykupili polisę właśnie w tej firmie, liczy na pomoc w razie wystąpienia zdarzenia ubezpieczeniowego. Wszystkie wydarzenia, które mają miejsce pomiędzy wypadkiem a wypłatą odszkodowania, to procedura likwidacji szkody. W przypadku PZU nie różni się ona od tych, które stosowane są w innych firmach ubezpieczeniowych. Jeśli posiadasz ubezpieczenie w PZU, zgłoszenie szkody będzie szybkim i łatwym zadaniem. Jeśli kiedykolwiek zgłaszałeś powstanie szkody jakiemukolwiek ubezpieczycielowi – tym razem pójdzie Ci jeszcze szybciej.  

Procedury obowiązujące w PZU – zgłaszanie szkody. Co można zrobić, aby szybko uzyskać odszkodowanie? 

Jeśli posiadasz polisę ubezpieczeniową w PZU, procedura likwidacji szkody rozpocznie się natychmiast po tym, jak ubezpieczyciel otrzyma od Ciebie informacje na temat wystąpienia zdarzenia ubezpieczeniowego. Jeśli podpisałeś umowę z PZU – szkoda zostanie naprawiona bardzo szybko. Aby poinformować ubezpieczyciela, o potrzebie wypłaty świadczenia, masz trzy możliwości. Nie różnią się one od tych, które być może znasz z innych firm. Do wyboru masz: 

  • PZU – szkoda zgłoszona przez telefon 

Jeśli jesteś klientem Powszechnego Zakładu Ubezpieczeń (PZU), najszybciej zgłosisz szkodę telefonicznie. Takie rozwiązanie pozwoli na najszybsze rozpoczęcie procedury likwidacyjnej. Towarzystwo Ubezpieczeniowe dowie się o takiej potrzebie niemal natychmiast – wszystko zależeć będzie od tego, jak długo będziesz zwlekać ze zgłoszeniem. Jeśli szkoda dotyczy uszkodzenia samochodu w wypadku komunikacyjnym i ubiegasz się o świadczenie z polisy OC lub Autocasco – możesz zadzwonić już z miejsca zdarzenia. Telefon zwykle jest przecież pod ręką. Aby zaoszczędzić czas, już w momencie podpisywania umowy zadbaj o to, aby w razie wypadku nie musieć szukać właściwego numeru telefonu. 

  • PZU – zgłoszenie szkody online 

Istnieje także możliwość zgłoszenia szkody poprzez formularz, który znajduje się na stronie internetowej ubezpieczyciela. Odpowiadając na kilka prostych pytań, zwykle wymagających tylko kliknięcia w odpowiednią ikonkę, można poinformować towarzystwo ubezpieczeniowe o wypadku. W ten sposób można zgłosić szkodę, która wymagać będzie wypłaty odszkodowania z polisy majątkowej, jak i ubezpieczenia na życie. Przewagą tej metody zgłaszania szkody jest możliwość skorzystania z podpowiedzi znajdujących się na stronie – umieszczono tam między innymi dokładny opis zdjęć, jakie należy dołączyć do zgłoszenia. 

  • PZU – zgłoszenie szkody w oddziale 

Ostatnią możliwością, jeśli poprzednie dwie z jakichś powodów nie mogą być wykorzystane, jest w przypadku PZU zgłoszenie szkody w oddziale. Spotkanie z agentem zwykle nie pozwala na taką oszczędność czasu, jak kontakt telefoniczny, ale można liczyć na wysoką jakość obsługi. Agent, który przyjmie zgłoszenie, będzie mógł doradzić, jakie dokumenty należy przygotować oraz jak przygotować się do kolejnych etapów likwidacji szkody. 

PZU – szkoda komunikacyjna. Jak wygląda obsługa klienta? 

Wysokie miejsca w rozlicznych rankingach ubezpieczeń OC i Autocasco pozwalają przypuszczać, że w przypadku PZU zgłaszanie szkody będzie proste, nie zajmie wiele czasu, a każdy klient zostanie potraktowany indywidualnie i równie dobrze. Tak faktycznie jest – wysoka jakość obsługi klienta w towarzystwie ubezpieczeniowym pozwala mu uzyskiwać wysokie oceny. Zarówno wśród specjalistów, jak i klientów firmy posiadających polisy ubezpieczeniowe właśnie w tym zakładzie ubezpieczeniowym.  

Ubezpieczenie OC i AC 

The following two tabs change content below.

Karolina Burzyńska

Od 2017 roku redaktor Przewodnika Ubezpieczeniowego. Związana z branżą ubezpieczeniową od kilku lat. Dzięki zamiłowaniu do dziennikarstwa internetowego Poradnik tworzony przez specjalistów nabiera kształtu przyjaznego odbiorcom.

Chcesz być na bieżąco? Zapisz się na nasz newsletter!

Zawarte są w nim informacje odnośnie proponowanych polis, które obecnie są najbardziej aktualnymi newsami na polskim rynku ubezpieczeniowym.

Nie znalazłeś dla siebie odpowiedniego ubezpieczenia?

Pozwól nam na indywidualny dobór polisy do Twoich potrzeb. Pomogą Ci nasi eksperci!

ubezpieczenie OC