Zadzwoń teraz:
Ogólne

Wideokonsultacje medyczne – czy zastąpią kontakt z lekarzem podczas epidemii?

Podczas epidemii kontakt z lekarzami jest utrudniony, a przecież nie wszyscy chorują na Covid-19. Wiele osób zmaga się z przewlekłymi chorobami lub potrzebuje pomocy lekarskiej z nagłego powodu. Tymczasem wiele przychodni nie świadczy standardowych usług. Czy wideokonsultacje medyczne są rozwiązaniem tego problemu?

Problemu z dostępem do specjalistów

Stan epidemii spowodował, że w wielu przypadkach wizyta lekarska nie jest możliwa. I choć w początkowym etapie pandemii strach przed zakażeniem koronawirusem był tak ogromny, że oczywistym wydawało się zamknięcie wielu działalności gospodarczych – w tym także przychodni, gdzie spotyka się normalnie bardzo wiele osób – teraz, kiedy minęło już kilka tygodni, pojawiły się poważne problemy. Dotyczą one osób, które z powodu chorób przewlekłych potrzebują regularnych wizyt u specjalistów lub nagle zauważyły u siebie niepokojące objawy i nie są one związane z Covid-19. Tymczasem nie do każdego specjalisty można się umówić na wizytę – wiele przychodni zrezygnowało ze świadczenia usług w tradycyjnej formie, aby uniemożliwić zarażenie pacjentów w poczekalniach oraz ochronić zdrowie lekarzy. Jakie są więc alternatywy?

Telefoniczne konsultacje z lekarzami

Jedną z powszechnie dostępnych opcji jest konsultacja telefoniczna. Takie rozwiązanie ma jednak tyle samo zalet, co wad. Przede wszystkim przez telefon lekarz może pomóc choremu tylko w ograniczonym zakresie – nie widzi bowiem objawów, a to często może być niezbędnym warunkiem postawienia trafnej diagnozy. O ile jest to lekarz, który zajmuje się pacjentem od długiego czasu i konsultacja ma na celu przesłanie nowych wyników badań czy też monitorowanie stanu chorego i przedłużenie recept na przyjmowane leki – taka forma kontaktu może wystarczyć. Znacznie trudniej jest skonsultować się z nowym lekarzem i przedstawić objawy choroby, która nie jest jeszcze zdiagnozowana. 

 Wideokonsultacje medyczne - czy zastąpią kontakt z lekarzem podczas epidemii?

Wideokonsultacje – co to takiego?

W poszukiwaniu możliwości poradzenia sobie w stanie epidemii, wiele branż sięga po nowe technologie. Jedną z nich są wideokonsultacje z lekarzem. Taka forma kontaktu oznacza nieco więcej niż oferuje kontakt telefoniczny – lekarza można bowiem zobaczyć, ale tylko przez monitor komputera. Aby wideokonsultacja była możliwa, trzeba mieć dostęp do internetu i kamerki internetowej. Prosty model można kupić już za kilkadziesiąt złotych, ale korzystając z laptopa nie trzeba inwestować w żaden sprzęt, komputery przenośne mają bowiem zarówno kamerkę, jak i niezbędne głośniki – wmontowane na stałe. 

Przeczytaj także: Algorytmy sztucznej inteligencji wdrożone przez PZU

Wideokonsultacje medyczne w pakiecie Assistance

Trzeba pamiętać, że wielu Polaków rezygnuje ze świadczeń oferowanych przez NFZ na rzecz prywatnej opieki zdrowotnej. Z Assistance medycznego korzysta już ponad połowa Polaków. 28% z nich twierdzi, że najbardziej potrzebnym świadczeniem jest konsultacja telefoniczna z lekarzem. Rozwój dostępnych świadczeń i udostępnienie wideokonsultacji będzie się więc prawdopodobnie cieszyć rosnącym zainteresowaniem. Taką możliwość zaoferowała swoim klientom firma Europe Assistance Polska.

Assistance medyczny jest produktem, który cieszy się rosnącym zainteresowaniem. Daje bowiem klientom dostęp do usług medycznych wysokiej jakości, a zdrowie jest przecież dla wszystkich najważniejsze. Jako firma assistance mamy bogatą sieć medyczną i duże doświadczenie w oferowaniu tele i wideokonsultacji medycznej. Oczywiście każdorazowo taka pomoc dobierana jest w oparciu o schorzenie, czy problem zdrowotny, z jakim zgłasza się klient. W bardziej skomplikowanych przypadkach wymagana jest wizyta w placówce medycznej. Rozwiązania technologiczne w usługach medycznych coraz bardziej zyskują na znaczeniu, a ostatnie wydarzenia pozwoliły jeszcze większej liczbie osób skorzystać z takich metod kontaktu z lekarzem. Jestem przekonany, że zwiększy się wykorzystanie tego kanału, który pozwala jeszcze szybciej i sprawniej obsługiwać naszych klientów, co pozytywnie przekłada się na ich doświadczenia.
Marcin Zieliński, Dyrektor Departamentu Sprzedaży w Europ Assistance Polska

Przeczytaj także: Pakiet Assistance – nie tylko komunikacyjny! Jakie jeszcze pakiety warto wybrać?

Ubezpieczenie na życie 
Wideokonsultacje medyczne – czy zastąpią kontakt z lekarzem podczas epidemii?
5 (100%) 1 glos[y]
The following two tabs change content below.
Karolina Burzyńska

Karolina Burzyńska

Od 2017 roku redaktor Przewodnika Ubezpieczeniowego. Związana z branżą ubezpieczeniową od kilku lat. Dzięki zamiłowaniu do dziennikarstwa internetowego Poradnik tworzony przez specjalistów nabiera kształtu przyjaznego odbiorcom.

Chcesz być na bieżąco? Zapisz się na nasz newsletter!

Zawarte są w nim informacje odnośnie proponowanych polis, które obecnie są najbardziej aktualnymi newsami na polskim rynku ubezpieczeniowym.

Nie znalazłeś dla siebie odpowiedniego ubezpieczenia?

Pozwól nam na indywidualny dobór polisy do Twoich potrzeb. Pomogą Ci nasi eksperci!