Ogólne

Assistance staje się powszechne – Polacy coraz częściej kupują pakiety

5/5 - (2 votes)

Assistance staje się powszechne – tak wynika z badań przeprowadzonych przez Europe Assistance w bieżącym roku. To już IX edycja tego badania. Co mówią wyniki o potrzebach Polaków?

Coraz więcej Polaków decyduje się na pakiety – Assistance staje się powszechne

W styczniu 2020 roku zakończono IX edycję Ogólnego Badania Assistance przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Europe Assistance. Wynika z niego, że prawie połowa (42%) Polaków zdecydowała się na zakup pakietu Assistance. Warto jednak zauważyć, że niemal wszystkie osoby (93%) biorące udział w badaniu pozytywnie oceniają ochronę, którą zapewnia ubezpieczenie. 

Assistance staje się powszechne - Polacy coraz częściej kupują pakiety

Jakie pakiety Polacy kupują najchętniej?

Choć w coraz większej ilości dziedzin życia pomoc gwarantują pakiety Assistance, największą popularnością cieszą się te przeznaczone dla kierowców. Aż 92% osób korzystających z tego typu pomocy to użytkownicy pakietów komunikacyjnych. Ale inne ubezpieczenia także są chętnie wybierane. Z wyników badania wynika, że:

  • Assistance domowy wybrało 21% osób,
  • na Assistance podróżny zdecydowało się 12 % osób,
  • 15% osób ma także Assistance medyczny.

Przeczytaj także: Assistance komunikacyjny – co to za ubezpieczenie?

Jak Polacy oceniają usługi dostępne w pakiecie?

Warto zauważyć, że w ciągu ostatnich dziesięciu lat nie tylko znacznie wzrosła ilość osób decydujących się na zakup pakietu Assistance (15% wzrost zakupu), ale także częściej jest ono wykorzystywane. Obecnie aż 1/3 osób posiadających pakiet korzysta z usług w codziennym życiu – dla porównania jeszcze dziesięć lat temu była to co piąta osoba. Większość osób, które zadzwoniły do ubezpieczyciela z problemem, jest także zadowolona ze świadczonych usług. 

Przeczytaj także: Pakiet Assistance – nie tylko komunikacyjny! Jakie jeszcze pakiety warto wybrać?

Jak kupić pakiet Assistance?

Badania Europe Assistance sprawdzały także, w jaki sposób najczęściej Polacy kupują pakiety Assistance oraz jakie kanały komunikacji wybierają, aby skorzystać z ubezpieczenia. Okazało się, że wiele osób deklaruje zainteresowanie zakupem pakietu przez internet (25%), choć najczęstszą formą zakupu jest pakiet Assistance jako dodatek do innego ubezpieczenia. Aż 57% pakietów zostało sprzedanych jako dodatek do obowiązkowego ubezpieczenia OC. 29% to rozszerzenie ochrony Autocasco. Pakiety Assistance dodawane są także do ubezpieczeń na życie – w ten sposób sprzedano 34% pakietów medycznych.

Przeczytaj także: Ustawa o ubezpieczeniach obowiązkowych – co warto wiedzieć?

Banki, towarzystwa ubezpieczeniowe, firmy leasingowe i telekomunikacyjne, ale także inne podmioty rynku dołączają assistance do swoich produktów, tym samym zwiększając atrakcyjność swojej oferty. Ten trend będzie się z pewnością utrzymywał, zwłaszcza że aż 41% osób deklaruje, że ubezpieczenie assistance wzmacnia ich więź z firmą, od której je otrzymali. Z kolei w opinii aż 66% badanych assistance dołączone do produktu bankowego sprawia, iż jest on bardziej atrakcyjny –zaznacza Ryszard Grzelak.

W jaki sposób wykorzystywane są usługi z pakietów Assistance?

Nowoczesność wpływa także na sposób, w jaki użytkownicy pakietów korzystają z ochrony. Coraz częściej do tego celu wykorzystywany jest internet. Nie tylko zakup tą drogą cieszy się powodzeniem – także korzystanie z pomocy specjalisty za pośrednictwem wideokonferencji staje się popularny. Aż 64% pytanych potwierdza chęć skorzystania z tej formy porady. 

Rozwiązania technologiczne takie jak boty, aplikacje webowe czy czaty oferowane naszym klientom, to niewątpliwie ciągle jeszcze nowość na rynku usług pomocowych. Jesteśmy inicjatorem tego typu rozwiązań w branży assistance w Polsce i pracujemy nad kolejnymi rozwiązaniami. Jesteśmy przekonani, że z roku na rok będzie rósł odsetek osób, które wybiorą właśnie ten kanał komunikacji, który pozwala jeszcze szybciej i sprawniej obsługiwać naszych klientów, co pozytywnie przekłada się na ich doświadczenia – dodaje Ryszard Grzelak.

Ubezpieczenie OC i AC 

The following two tabs change content below.

Karolina Burzyńska

Od 2017 roku redaktor Przewodnika Ubezpieczeniowego. Związana z branżą ubezpieczeniową od kilku lat. Dzięki zamiłowaniu do dziennikarstwa internetowego Poradnik tworzony przez specjalistów nabiera kształtu przyjaznego odbiorcom.

Chcesz być na bieżąco? Zapisz się na nasz newsletter!

Zawarte są w nim informacje odnośnie proponowanych polis, które obecnie są najbardziej aktualnymi newsami na polskim rynku ubezpieczeniowym.

Nie znalazłeś dla siebie odpowiedniego ubezpieczenia?

Pozwól nam na indywidualny dobór polisy do Twoich potrzeb. Pomogą Ci nasi eksperci!

ubezpieczenie OC