Assistance staje się powszechne – tak wynika z badań przeprowadzonych przez Europe Assistance w bieżącym roku. To już IX edycja tego badania. Co mówią wyniki o potrzebach Polaków?
Coraz więcej Polaków decyduje się na pakiety – Assistance staje się powszechne
W styczniu 2020 roku zakończono IX edycję Ogólnego Badania Assistance przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Europe Assistance. Wynika z niego, że prawie połowa (42%) Polaków zdecydowała się na zakup pakietu Assistance. Warto jednak zauważyć, że niemal wszystkie osoby (93%) biorące udział w badaniu pozytywnie oceniają ochronę, którą zapewnia ubezpieczenie.
Jakie pakiety Polacy kupują najchętniej?
Choć w coraz większej ilości dziedzin życia pomoc gwarantują pakiety Assistance, największą popularnością cieszą się te przeznaczone dla kierowców. Aż 92% osób korzystających z tego typu pomocy to użytkownicy pakietów komunikacyjnych. Ale inne ubezpieczenia także są chętnie wybierane. Z wyników badania wynika, że:
- Assistance domowy wybrało 21% osób,
- na Assistance podróżny zdecydowało się 12 % osób,
- 15% osób ma także Assistance medyczny.
Przeczytaj także: Assistance komunikacyjny – co to za ubezpieczenie?
Jak Polacy oceniają usługi dostępne w pakiecie?
Warto zauważyć, że w ciągu ostatnich dziesięciu lat nie tylko znacznie wzrosła ilość osób decydujących się na zakup pakietu Assistance (15% wzrost zakupu), ale także częściej jest ono wykorzystywane. Obecnie aż 1/3 osób posiadających pakiet korzysta z usług w codziennym życiu – dla porównania jeszcze dziesięć lat temu była to co piąta osoba. Większość osób, które zadzwoniły do ubezpieczyciela z problemem, jest także zadowolona ze świadczonych usług.
Przeczytaj także: Pakiet Assistance – nie tylko komunikacyjny! Jakie jeszcze pakiety warto wybrać?
Jak kupić pakiet Assistance?
Badania Europe Assistance sprawdzały także, w jaki sposób najczęściej Polacy kupują pakiety Assistance oraz jakie kanały komunikacji wybierają, aby skorzystać z ubezpieczenia. Okazało się, że wiele osób deklaruje zainteresowanie zakupem pakietu przez internet (25%), choć najczęstszą formą zakupu jest pakiet Assistance jako dodatek do innego ubezpieczenia. Aż 57% pakietów zostało sprzedanych jako dodatek do obowiązkowego ubezpieczenia OC. 29% to rozszerzenie ochrony Autocasco. Pakiety Assistance dodawane są także do ubezpieczeń na życie – w ten sposób sprzedano 34% pakietów medycznych.
Przeczytaj także: Ustawa o ubezpieczeniach obowiązkowych – co warto wiedzieć?
Banki, towarzystwa ubezpieczeniowe, firmy leasingowe i telekomunikacyjne, ale także inne podmioty rynku dołączają assistance do swoich produktów, tym samym zwiększając atrakcyjność swojej oferty. Ten trend będzie się z pewnością utrzymywał, zwłaszcza że aż 41% osób deklaruje, że ubezpieczenie assistance wzmacnia ich więź z firmą, od której je otrzymali. Z kolei w opinii aż 66% badanych assistance dołączone do produktu bankowego sprawia, iż jest on bardziej atrakcyjny –zaznacza Ryszard Grzelak.
W jaki sposób wykorzystywane są usługi z pakietów Assistance?
Nowoczesność wpływa także na sposób, w jaki użytkownicy pakietów korzystają z ochrony. Coraz częściej do tego celu wykorzystywany jest internet. Nie tylko zakup tą drogą cieszy się powodzeniem – także korzystanie z pomocy specjalisty za pośrednictwem wideokonferencji staje się popularny. Aż 64% pytanych potwierdza chęć skorzystania z tej formy porady.
Rozwiązania technologiczne takie jak boty, aplikacje webowe czy czaty oferowane naszym klientom, to niewątpliwie ciągle jeszcze nowość na rynku usług pomocowych. Jesteśmy inicjatorem tego typu rozwiązań w branży assistance w Polsce i pracujemy nad kolejnymi rozwiązaniami. Jesteśmy przekonani, że z roku na rok będzie rósł odsetek osób, które wybiorą właśnie ten kanał komunikacji, który pozwala jeszcze szybciej i sprawniej obsługiwać naszych klientów, co pozytywnie przekłada się na ich doświadczenia – dodaje Ryszard Grzelak.
- Październik miesiącem świadomości i profilaktyki raka piersi - 16 października 2020
- Jak działa telemedycyna? - 15 września 2020
- Polisa Nadziei – polisa OC/AC, dzięki której każdy może pomóc - 7 września 2020